Beleidsadviseur Participatie en Kunst en Cultuur

Voor de gemeente De Ronde Venen zijn wij op zoek naar een Beleidsadviseur Participatie en Kunst en Cultuur.

Over de functie

Binnen het team Welzijn en Samenleving ligt een aantal opdrachten die afgerond moeten worden in de komende maanden omdat binnen het team de daarvoor benodigde capaciteit en kennis ontbreekt. Het betreft opdrachten over verschillende beleidsterreinen waarvoor brede ervaring binnen het sociaal domein en het opstellen van beleid vereist is. Concreet betreft het:

  • Afronden beleidsplan Kunst en Cultuur
  • Het beleidsplan is in concept gereed, de adviseur is verantwoordelijk voor het opstellen van het definitieve beleidsplan, de participatie daaromheen en het proces van bestuurlijke besluitvorming. De adviseur is in dat kader ook beschikbaar om de raad te informeren over de totstandkoming van het plan en de inhoud daarvan.
  • Opstellen afstemmingsverordening
  • Adviseren over gemeenschappelijke regeling GGD

Over de organisatie

Tussen Amsterdam en Utrecht in een groen en waterrijk gebied ligt de gemeente De Ronde Venen. De gemeente telt ca. 43.000 inwoners en bestaat uit 8 dorpskernen Abcoude, Amstelhoek, Baambrugge, de Hoef, Mijdrecht, Vinkeveen, Waverveen en Wilnis. Het is een aantrekkelijke gemeente midden in het Groene Hart met o.a. veel goede sport- en recreatievoorzieningen op het gebied van sport en recreatie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij sterk in beweging en werken we aan een steeds hogere kwaliteit van leef- en woonomgeving voor inwoners, bedrijven en instellingen. Wisselwerking met de inwoners staat hoog in het vaandel. Medewerkers hebben veel verantwoordelijkheid en toetsen hun inspanningen voortdurend aan de belangen van de inwoners, de uitgezette koers van de gemeente en het beoogde resultaat.

Wat wij vragen

Eisen:
1. Een afgeronde opleiding op wo master niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de publieke sector;
3. Beschikbaar per 1 mei 2024 voor 36 uur per week;

Wensen:
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen een gemeente ;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen de participatiewet ;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleidsregels en verordeningen bij een gemeente en/of provincie ;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van een beleidsplan Kunst en Cultuur voor een middelgrote gemeente (40.000 – 100.000 inwoners) ;
5. Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van samenwerking met en tussen externe partners en gemeente/provincie/Rijk (benoem dit duidelijk in CV) ;
6. Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische richting of Bestuurskunde.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Procescoördinator Sociaal Domein gemeente Tholen (28 uur per week)

Voor de gemeente Tholen, sector Samenleving zoeken we een Procescoördinator Sociaal Domein.

Omschrijving van de opdracht

De gemeente Tholen heeft beleid ontwikkeld, waarbij ingezet wordt op het faciliteren van de burgerkracht. Met andere woorden eerst inzetten op het eigen oplossend vermogen en dat van het eigen netwerk. Daar waar noodzakelijk wordt zorg en/of ondersteuning op maat geboden. Als er sprake is van meervoudige of ingewikkelde vraagstukken wordt het kernteam ingeschakeld. Het kernteam wordt aangestuurd door de procescoördinator. Onder aansturing van de procescoördinator stelt het kernteam op aangeven van een team van specialisten een plan van aanpak vast en de inzet van middelen, uitgaande van het principe één gezin, één plan. De procescoördinator is dus de ‘spin in het web’ bij het verlenen van zorg en/of ondersteuning bij meervoudige en/of ingewikkelde vraagstukken. Hij/zij is in staat om de verbinding aan te gaan met de samenleving en om “over de schotten heen” oplossingen te realiseren binnen het sociaal domein.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Stuur je het kernteam, weliswaar niet in formele zin, maar wel procesmatig aan
  • Zit je het wekelijks overleg voor met het kernteam
  • Zie je toe op een goede toedeling van casussen over de casusteams, inclusief het aanwijzen van casusregisseurs
  • Bewaak je de voortgang van zorg en ondersteuning op het totaal procesmatig, heb je oog voor inzet van eigen kracht en snelheid in urgente en complexe gevallen, het beperken van ‘opschaling’ bij enkelvoudige/ eenvoudige gevallen en het bevorderen van ‘afschaling’
  • Monitor je de ontwikkeling in de totaal toegekende zorg en het beroep dat dit doet op het beschikbare budget (ondersteund door een financieel adviseur van de gemeente)
  • Stel je de door de casusteams opgestelde plannen van aanpak vast
  • Hak je, vanuit je doorzettingsmacht die volgt uit de wettelijke bevoegdheden van de gemeente, knopen door waar de casusteams niet uitkomen. Zo is er de mogelijkheid om op te schalen naar de jeugdbeschermingstafel welke jij voorzit
  • Zie je toe op goede verbindingen met de medewerkers ‘loketfunctie’ en op goede verbindingen met de Thoolse samenleving via het netwerk preventie
  • Acteer je vanuit een coördinerende rol en heb je beslissingsbevoegdheid over meervoudige casussen
    • Ben je namens het Sociaal Domein deelnemer aan het MASS (overlast gevende zorg mijdende burger)
  • Ben je voorzitter van het jeugd-MASS
  • Ben je verantwoordelijk voor het proces rondom jeugdzorg plus (gesloten jeugdhulp) in het vrijwillig kader
  • Treed je in overleg met zorgaanbieders en andere ketenpartners waar de consulenten er niet uit komen over onderwerpen zoals afschalen en duur en omvang van beschikkingen.

Wij verwachten dat je

  • Over gezag en de ervaring beschikt om leiding en richting te geven aan een team
  • Een verbinder bent die makkelijk contact legt met meerdere personen en instanties en zorgt voor richting en draagvlak in het maken van keuzes
  • Knopen durft door te hakken
  • Brede kennis hebt van het sociale domein (WMO, participatie, jeugd, welzijn)
  • Sturingsvaardigheden hebt, om op basis van aangeleverde informatie keuzes te maken in beroep op zorg en ondersteuning en budgetbewaking
  • Over samenwerkingsvaardigheden beschikt richting enerzijds casusteams en ‘loket’ maar ook richting de instanties en personen in de Thoolse samenleving die van belang zijn voor preventie en signalering
  • Kennis hebt van en gevoel voor de Thoolse/Zeeuwse samenleving en instellingen en personen die in het sociale domein werkzaam zijn
  • Over een werk -en denkniveau beschikt van HBO++/WO
  • SKJ-geregistreerd bent.

Functie gebonden competenties

• Doel- en resultaatgericht handelen
• Plannen en organiseren
• Organisatiebewustzijn
• Overtuigingskracht

Wat bieden we je

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.