Concernadviseur P&O (24-32 uur per week)

Wegens ziektevervanging zoeken wij voor de gemeente Heerenveen een Concernadviseur P&O die aan het roer staat van het HR-beleid, waarbij je strategieën en initiatieven ontwikkelt die de gemeente naar nieuwe hoogtes tilt. Je werkt nauw samen met leidinggevenden en medewerkers om een omgeving te creëren waarin iedereen kan groeien en excelleren. Heb je een scherp oog voor menselijk potentieel en de vaardigheden om dit te ontwikkelen binnen een dynamische organisatie? Dan is dit de tijdelijke rol waar je al die tijd naar hebt gezocht!

Omschrijving van de opdracht

Als concernadviseur P&O lever je op inhoudelijk vlak een actieve bijdrage aan de verdere ontwikkeling en formulering van het personeels-en organisatiebeleid. Je signaleert en vertaalt in- en externe ontwikkelingen naar beleid op deelgebieden. Je bent hierin ook opdrachtgever voor P&O-projecten die door de P&O-adviseurs worden opgepakt. Daarnaast adviseer en ondersteun je de directie met betrekking tot de uitvoering van het P&O-beleid en uiteenlopende personele aangelegenheden. Binnen het team P&O ben je de verbindende factor naar de rest van de organisatie op inhoudelijk vlak. Je fungeert als vraagbaak voor collega’s en je denkt mee over manieren om de werkprocessen binnen het team te optimaliseren.

Over de organisatie

De gemeente Heerenveen heeft zestien officiële dorpen en ruim 50.000 inwoners die voor het overgrote deel in de hoofdplaats Heerenveen wonen. Heerenveen is ’n Gouden Plak: een sportgemeente, met sc Heerenveen, Sportstad en Thialf, waar bekende sporters vele medailles halen. Daarnaast is Heerenveen dynamisch en ondernemend. Denk aan de vestiging van de zuivelreuzen op het bedrijventerrein. Bij de gemeente Heerenveen werken rond de 550 medewerkers, zowel vaste als tijdelijke krachten, verdeeld over twaalf afdelingen.

Wat wij vragen

Eisen

  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Afgeronde hbo en/of wo opleiding op het gebied van P&O;
  • Minimaal 5 jaar beleidsmatige werkervaring binnen het vakgebied P&O;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de volle breedte van het P&O vak;
  • Minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring;

Wensen

  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Advisering op directieniveau.

Competenties

1. Change Management
2. Adviesvaardigheid
3. Communicatie
4. Resultaatgerichtheid
5. Proactiviteit
6. Organisatiesensitiviteit

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

HR Professional (24-32 uur per week)

Voor gemeente Heerenveen zijn wij op zoek naar een HR Professional die aantoonbaar meerdere jaren ervaring heeft met organisatieveranderingen en waarbij primair het accent komt te liggen op een organisatiewijziging.

Omschrijving van de opdracht

Je begeleidt het proces, adviseert over de inhoud en schrijft mee aan adviesrapporten. De kern van deze opdracht richt zich op het adviseren en uitvoeren van een organisatiewijziging. Daarnaast ben je inzetbaar op andere organisatie-adviesvraagstukken en het ondersteunen bij de implementatie van de organisatiewijziging tijdens het aanbiedingsproces (het plaatsingsplan). De gemeente Heerenveen bevindt zich in een snel veranderende omgeving met complexe uitdagingen. Je speelt een cruciale rol in het sturen op resultaten en zorgt voor een soepele samenwerking over de afdelingsgrenzen heen.

Over de organisatie

Je komt te werken bij de sportiefste gemeente van Friesland, een plek waar innovatie en samenwerking centraal staan. Deze gemeente bevindt zich in een snel veranderende omgeving met complexe uitdagingen. Als HR professional speel je een cruciale rol in het begeleiden van organisatieveranderingen en het stimuleren van een soepele samenwerking tussen verschillende afdelingen.

Wat wij vragen

Eisen

  • Een afgeronde HBO en/of WO opleiding op het gebied van HR;
  • Minimaal 10 jaar ervaring in het HR vak;
  • Minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring;
  • Minimaal 3-5 jaar recente en aantoonbare werkervaring met het begeleiden van organisatiewijzigingen;
  • Ervaring met het adviseren op directieniveau;
  • Ervaring in een politiek-bestuurlijke context;
  • Ervaring met projectmatig werken in een multidisciplinair team.

Competenties

  • Adviesvaardigheid;
  • Communicatie: uitstekende communicatieve vaardigheden en stakeholdermanagement. Je bent in staat je zorgvuldig tot stand gekomen advies op een heldere, beknopte en goed leesbare wijze op papier te zetten en te presenteren;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Pro-activiteit en in staat om zowel adviserend als sturend op te treden;
  • Organisatiesensiviteit.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Beleidsadviseur Volksgezondheid (16 uur per week)

Voor de gemeente IJsselstein zijn wij op zoek naar een Beleidsadviseur Volksgezondheid.

Over de functie

Beleidsadviseur Bestuurlijke zaken
Je gaat werken bij het team Bestuurlijke en Juridische zaken van de stafafdeling Bestuur en Control. Het team bestaat onder andere uit juridisch adviseurs, bestuurs- en beleidsadviseurs en het directiesecretariaat. Het team bestaat momenteel uit vijftien personen. Ons team houdt zich bezig met het ondersteunen van het bestuur, de directie en de organisatie bij het continu verder verbeteren van de kwaliteit van de brandweerzorg, rampenbestrijding en crisisbeheersing in de regio Utrecht.

Opdracht

Je gaat je bezighouden met het beleid rondom mentale gezondheid. Je werkt mee aan het opstellen van een uitvoeringsprogramma mentale gezondheid. In dit uitvoeringsprogramma geef je samen met collega’s invulling aan de concrete stappen en acties die nodig zijn om de mentale gezondheid van onze inwoners te versterken. Verder ben je betrokken bij de IZA thematafel mentale gezondheid.

Van belang voor de uitvoering voor de functie:
• Werken in verbinding met collega’s binnen en buiten de eigen afdeling en met partners van de gemeente;
• Continu signaleren, monitoren en bijsturen van de aanpak;
• Op de hoogte zijn van de landelijke en lokale ontwikkelingen;
• Kennis van de IZA arrangement (uitvoering).

Over de organisatie

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Wat wij vragen

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing (zelf mobiele telefoon inclusief abonnement meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad);
2. Een afgeronde hbo opleiding juridische dienstverlening of maatschappelijk werk en dienstverlening;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider GALA/GGD binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van beleid op het gebied van volksgezondheid.

Wensen:

5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beleid binnen een gemeente;
6. Een afgeronde wo opleiding gericht op bestuur en beleid;
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met inwonersparticipatie trajecten binnen een gemeente.

Competenties
– COMMUNICATIEVE;
– SCHRIFTELIJKE VAARDIGHEDEN;
– VERBINDER;
– EMPATHISCH VERMOGEN.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Projectleider Plan van Aanpak Dakloosheid (20-24 uur)

Over de organisatie

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij de organisatie.

De afdeling Beleid en Bestuur

De RVE beleid en bestuur is verantwoordelijk voor de optimale bestuurlijke samenwerking tussen gemeenten en tal van maatschappelijke partners, zoals ziekenhuizen, woningbouwcorporaties, politie, grote werkgevers, natuurorganisaties, provincie en Rijk. Vanuit deze samenwerking levert het team een bijdrage aan de grote maatschappelijke ontwikkelingen die nu spelen. Zoals goede zorg voor kwetsbare inwoners, klimaat en energietransitie, woningbouw en bereikbaarheid. Het team bestaat uit ongeveer 25 beleidsadviseurs en stafmedewerkers die zich inzetten om de samenwerking tussen gemeenten zo soepel en effectief mogelijk laten verlopen.

Opdrachtomschrijving

Het in samenwerking met gemeenten en maatschappelijke partners uitvoeren van het ‘Regionale plan van aanpak Dakloosheid 2024 – 2025’. Je draagt zorg voor het uitvoeren van de zes actielijnen, zoals verwoord in het plan van aanpak Dakloosheid (conform de daarin opgenomen activiteiten, beoogd effect, planning en middelen).

De opgaven per actielijn zijn:

  • Actielijn 1: Versterken vroegsignalering door het aanscherpen van de aanpak van geldzorgen, armoede en schulden.
  • Actielijn 2: Voorkomen van dakloosheid door realiseren van betaalbare woonruimte voor (dreigende) daklozen bij economische en/of relatieproblemen.
  • Actielijn 3: Realiseren van In Between Places 2 en Keerpunt 2 (Skaeve Huse).
  • Actielijn 4: Afstemming beleid briefadres en regie op de big five t.b.v. preventie op risicovolle momenten.
  • Actielijn 5: Verkennen van mogelijkheden voor het versterken van regionale capaciteit en ondersteuning van gemeenten bij inzet van ervaringsdeskundigheid in de regio Gooi en Vechtstreek.
  • Actielijn 6: Voorkomen van knelpunten voor LHBTIQ+/regenbooginwoners in het dagelijks leven en in 24-uurs setting.

Vereisten / knock-out criteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider en/of Senior Adviseur bij een gemeente of gemeentelijke instelling;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke samenwerkingsverbanden;
4. Aantoonbare werkervaring met betrekking tot dakloosheid.

Gunningscriteria

5. Aantoonbare kennis van het landelijk beleid m.b.t. het Nationaal Actieplan Dakloosheid en bijbehorende programma’s;
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider en/of Senior Adviseur bij een gemeente of gemeentelijke instelling;
7. Afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
8. Aantoonbare werkervaring binnen de regio Gooi en Vechtstreek.

Competenties

  • Zelfstandig verbindingen kunnen leggen tussen gemeenten onderling, tussen gemeenten en hun maatschappelijke partners, tussen de maatschappelijke partners onderling en tussen gemeenten, maatschappelijke partners en Regio;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Ervaring met politiek bestuurlijke en publiek-private omgeving;
  • Ruime werkervaring in het sociaal domein.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ-Natuurlijk Inclusief krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you! Vul onderstaand formulier in en reageer!

Arbeids- en Organisatiedeskundige

Opdracht

De opdracht richt zich specifiek op de opzet van de allereerste RI&E’s DG Toeslagen (risico inventarisatie & evaluatie). Het is een afgebakend geheel; vanaf de opzet van de specifieke RI&E tot aan het opleveren van het bijbehorende plan van aanpak RI&E aan de diverse directies en DT. Inclusief het medezeggenschapstraject. Het betreft het adviseren over de opzet en de wijze van uitvoeren van de wettelijke verplichte risico inventarisatie & evaluatie (RI&E). Na uitvoering van de risico inventarisatie & evaluatie (RI&E), waaronder groepsgesprekken, worden de risico’s, aanbevelingen en de verbeterpunten in de arbeidsomstandigheden verwerkt in een plan van aanpak. Het plan van aanpak dient vervolgens getoetst te worden door de gecertificeerde kerndeskundige. De verschillende plannen van aanpak worden opgeleverd aan de diverse directies en/of DT.

Knock-Out criteria

  • Zeer ervaren arbeids- organisatiedeskundige kerndeskundige
  • Aantoonbare ervaring binnen het Rijk m.b.t. RI&E-trajecten
  • Aantoonbare ervaring met medezeggenschap
  • Aantoonbare ervaring met het begeleiden van groepsgesprekken m.b.t. RI&E
  • Beschikbaarheid vanaf: 22-05-2024 tot maximaal 31-07-2024 (harde einddatum)

Competenties:

  • Uitstekende coachende vaardigheden
  • Samenwerken
  • Analytisch
  • Projectmatig werken
  • Organisatiesensitiviteit
  • Integriteit
  • Omgevingsbewustzijn
  • Inzet / motivatie

Wensen

  • Zeer ervaren arbeids- organisatiedeskundige kerndeskundige
  • Ruime ervaring en deskundigheid vereist.
  • Aantoonbare ervaring binnen het Rijk m.b.t. RI&E-trajecten
  • Ervaring met RI&E-trajecten binnen overheidsorganisaties.
  • Aantoonbare ervaring met medezeggenschap
  • Ervaring met het betrekken van medezeggenschapsorganen.
  • Aantoonbare ervaring met het begeleiden van groepsgesprekken m.b.t. RI&E
  • Vaardigheid in het leiden van groepsdiscussies over risico-inventarisatie en -evaluatie.
  • Vermogen om anderen te begeleiden en te ontwikkelen.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Wijkregisseur Stadsdeel West

Opdracht

Het team Wijkmanagement zoekt voor een periode van acht maanden een nieuwe collega Wijkregisseur. Zwolle is opgedeeld in vijf stadsdelen en voor ieder stadsdeel zijn er Wijkregisseurs. Als Wijkregisseur ben je onderdeel van een team dat verder uit Wijkmanagers en Wijkmedewerkers bestaat, in totaal meer dan 20 collega’s. Dit team valt onder de afdeling Stadsbeheer en Vitale Wijken: ongeveer 150 collega’s waarin naast Wijkmanagement gewerkt wordt aan het beheer van de buitenruimte en gemeentelijke gebouwen.
Zwolle heeft een lange traditie op het gebied van wijkgericht werken. Het wijkgericht werken staat op dit moment weer in de spotlights en we dragen volop bij aan een nieuwe visie hierop. Die nieuwe visie gaat uit van een wijk- of gebiedsgerichte manier van werken door de hele organisatie heen waarin integraal samenwerken in- en extern en ‘van buiten naar binnen’ werken centraal staan.

We zoeken een Wijkregisseur voor Zwolle West. Daaronder vallen de wijken Stadshagen, Westenholte en Spoolde en het buitengebied Mastenbroek. Vier heel verschillende gebieden met ieder hun eigen kenmerken. Stadshagen, de nieuwste en veruit de grootste wijk, met ruim 27.000 inwoners (eigenlijk spreken we al niet meer over één wijk, maar over drie wijken Noord, Oost en Zuid). De wijk is nog volop in ontwikkeling. In de wijk wonen veel gezinnen die druk zijn met ‘rennen en plannen’ maar ook ouderen hebben er hun plek. De onderlinge binding is een aandachtspunt in deze wijk. Ook het ondersteunen van de opgroeiende jeugd is een belangrijk vraagstuk. Westenholte daarentegen is een gemoedelijke traditionele woonwijk. Er wordt veel georganiseerd en er is een stevig vrijwilligersnetwerk. Maar bewoners zien de trend wel veranderen. Daarbij komt dat de wijk al iets ouder is en de eerste roep om het opknappen van straten ontstaat. De wijk Spoolde betreft een uitgestrekt landelijk gebied met een klein buurtschap. Spoolde voelt zich soms overspoeld door de groei van Zwolle. Steeds meer inwoners van de stad weten de weg naar Spoolde te vinden voor ontspanning en recreatie en dat legt druk op de wegen en leidt tot overlast voor de inwoners.

Verantwoordelijkheden

Op het Wijkservicepunt weten mensen jou te vinden met al hun ideeën en vragen. Ze komen langs, mailen of bellen. Jij bent natuurlijk ook veel in de wijk te vinden, die je kent als je broekzak, om te praten met partners en bewoners. De wensen van bewoners pak je op en beleg je bij de juiste collega’s of partners. En als het dan lukt om weer een stukje buitengeluk te realiseren, ben jij ook helemaal blij.

Op elke vraag een antwoord
Veel vragen gaan over verkeer of het gebruik van groen in de wijk, maar je wordt ook weleens verrast. ‘Kun je zorgen dat vissers hun hengels binnenhalen als ik langs kom zwemmen? ‘Is het mogelijk dat ik 100.000 bomen plaats in mijn woonwijk samen met de buren?’ Elke vraag bevat een signaal of een kans om van een melding een buurtinitiatief te maken. Door jouw kennis van het stadsdeel weet je wat je moet inzetten om deze beweging bij bewoners op gang te krijgen. Zo zijn bewoners van een woonstraat met veel autoverkeer na het verzoek om verkeersmaatregelen, zelf in actie gekomen. Tijdens Burendag is er een verkeersactie geweest en daarna is deze drukke straat afgesloten voor een buurtfeest. Meldingen geven je inzicht in wat er leeft en brengt je in contact met wijkbewoners. Als het nodig is, neem je hiervoor contact op met collega’s of partners in de stad, zoals toezicht en handhaving, ROVA of de politie.

Samen voor elkaar
Initiatieven vanuit de stad juichen wij toe. Alle initiatieven staan van idee tot realisatie op ons digitaal en interactieve platform MijnWijk. Buurtinitiatieven maken straten levendig en bewonersinitiatieven geven letterlijk en figuurlijk kleur aan de straten. Door jouw faciliterende houding geef jij de buurtinitiatieven eigenaarschap en ruimte om zelf te bepalen hoe zij een deel van de publieke ruimte willen inrichten. Met bewoners en Travers hebben we bijvoorbeeld uiterwaarden omgetoverd tot een gaaf recreatiegebied. Een vlonderpad, chillstammen, een paalvijver, ijsvogelburcht en een kunstwerk. Een fijne plek om buiten te zijn.
Sommige saaie groengebieden zijn bijzondere plekken geworden met een keur aan groen (biodiversiteit) en faciliteiten om met elkaar te praten, te bewegen en te eten. Met deze initiatieven bouw je aan jouw netwerk en geef je inwoners van jouw stadsdeel hun plekje in de stad met #buitengeluk.

Regisseur
Samen met de Wijkmanager en de Wijkmedewerker vorm je een team in het stadsdeel. Je hebt ook regelmatig contact met de wijkwethouder.
Als rasechte verbinder breng je mensen samen om ideeën te concretiseren. Je regisseert de onderlinge samenwerking met andere gemeentelijke vakdisciplines die in de wijk actief zijn. Inspiratie put je onder meer uit verschillende overleggen met inwoners, collega’s en partners in de wijk, zoals woningbouwcoöperaties en welzijnsorganisaties.

Naast jouw werk voor stadsdeel West, zul je ook twee dagen per week in andere stadsdelen gaan werken, te beginnen in stadsdeel Oost. Dit vraag om een flexibele werkhouding en snel kunnen schakelen tussen de verschillende aandachtsvelden.

Over de organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Dit ben jij

Je hebt een HBO werk- en denkniveau en een aantal jaren ervaring in bewonersparticipatie. Dat is nu eenmaal een vak apart. De een wil meer groen, de ander meer parkeergelegenheid. Jij kunt laveren tussen belangen en dankzij je creativiteit komt er snel een uitstekend compromis. Maar je deinst er ook niet voor terug om een stevig en goed onderbouwd ‘nee’ te verkopen.
Gaan we ergens voor, dan ben jij van het ‘gewoon beginnen’ en lef tonen. Praatjes vullen geen gaatjes. En wij leren je kennen als een tikkeltje eigenzinnige, vasthoudende collega. Een praktische doener die duwt en trekt en nog eens duwt en trekt om het toch mogelijk te maken.

Op het gebied van beheer van de buitenruimte pak je vraagstukken zelfstandig op, waarbij je sociaal-maatschappelijke opgaven altijd in het oog houdt. Overbodig om te zeggen dat je communicatieve en sociale vaardigheden uitmuntend zijn. Verder ben je flexibel en kan je makkelijk schakelen. Als creatieve verbinder met een passie voor de wijk, kun jij je geluk niet op in deze bruisende baan.

Eisen:

  • Je bent per direct inzetbaar / beschikbaar.
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een gemeentelijke organisatie (gemeentelijke systemen, kandidaat weet hoe de lijnen lopen in een gemeentelijke organisatie).

Wensen

  • Je bent snel zelfstandig inzetbaar.
  • Voorkeur meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie.
  • Aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente.
  • Bij voorkeer meerdere jaren ervaring met bewonersparticipatie.
  • Je hebt de volgende competenties:
    • Kan laveren tussen belangen en komt met creativiteit snel tot een compromis.
    • Is in staat om stevig en goed onderbouwd ‘nee’ te verkopen.
    • Eigenzinnig en vasthoudend.
    • Een praktische doener die duwt en trekt om het toch mogelijk te maken.
    • Pak je vraagstukken zelfstandig op, waarbij je sociaal-maatschappelijke opgaven altijd in het oog houdt.
    • (Zeer) goede communicatieve en sociale eigenschappen.
    • Flexibel, kan makkelijk schakelen.
    • Creatieve verbinder, met passie voor de wijk.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Ontwikkelmanager

Opdracht

De medewerkers van het team Ontwerp en realisatie zoeken een tijdelijke ontwikkelmanager. Zij werken met 13 collega’s aan civiel-, groen-, en verkeerstechnische projecten en zijn de vraagbaak voor Team Projecten en Team Advies en beheer openbare ruimte. Team Ontwerp en realisatie maakt beleid, schrijft uitvoeringsplannen en maakt meerjarenplanningen. Ze voelen zich verantwoordelijk voor een klimaatadaptieve, -mitigerende en biodiverse inrichting van de openbare ruimte.De gemeente Berkelland werkt volgens zelforganisaties, maar ook daar is sturing nodig. Dit geldt ook voor het team Ontwerp en realisatie.

Verantwoordelijkheden

We zoeken iemand die het team duidelijkheid kan geven over de rollen, taken en verantwoordelijkheden. Hierbij gaat het ook om grip krijgen op het werk en de werkdruk.Ook de samenwerking met andere teams, met name team Advies en beheer openbare ruimte en team Projecten, heeft aandacht nodig.

Over de organisatie

Berkelland is een veelzijdige actieve gemeente met bijna 44.000 inwoners. Het is één van de tien grootste plattelandsgemeenten van Nederland. De gemeente heeft vier grote kernen: Borculo, Ruurlo, Eibergen en Neede. We voeren maatschappelijke en bestuurlijke opgaven uit en handelen vanuit het perspectief van onze inwoners, ondernemers en gasten. Ons uitgangspunt biedt een gezamenlijk doel en vertrekpunt: “Met èn voor de samenleving leren, innoveren en samenwerken.” Hierdoor leveren wij Mooi Werk!

Wat wij vragen

Eisen:

  1. Je bent inzetbaar vanaf 15 juni 2024 tot en met 30 mei 2025 voor 24-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  2. Je hebt ruime werkervaring binnen politiek-bestuurlijke organisaties en met het coachen en ontwikkelen van teams en individuele medewerkers. Het heeft onze voorkeur als je ook inhoudelijke kennis hebt op het gebied van civiel-, groen-, en verkeerstechnische projecten.

Wensen:

  • HBO opleiding
  • Ruime werkervaring binnen politiek-bestuurlijke organisaties
  • Ruime ervaring met het coachen en ontwikkelen van teams en individuele medewerkers
  • Inhoudelijke kennis op het gebied van civiel-, groen-, en verkeerstechnische projecten.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Medewerker inwoners

Opdracht

Je bent met jouw collega’s verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de applicaties Key2Burgerzaken, inclusief het portaal burgerzaken, Key2Begraven, Key2Betalen etc., verzorgt de updates, functionele koppelingen met DDS en Key2Zaken en het toevoegen en aanpassen van standaard documenten. Je informeert de gebruikers van de applicaties over nieuwe of gewijzigde functionaliteiten en bent vraagbaak voor de gebruikers. Je verzorgt periodieke rapportages en specifieke selecties met behulp van Cognos. Je bent belast met de complexe burgerzaken producten, waaronder: BRP backofficewerkzaamheden, toepassen internationaal recht, beoordelen buitenlandse brondocumenten, complexe BRP mutaties, ondersteuning frontoffice bij complexe vragen, naturalisaties, Ambtenaar Burgerlijke Stand, huwelijk etc.

Verantwoordelijkheden

  • Je adviseert en rapporteert over uitvoeringsvraagstukken op het terrein van inwonerszaken w.o. jaarlijkse BRP- audit.
  • Je verzorgt de afstemming met relevante partners op het terrein van inwonerszaken.
  • Je behandelt aanvragen of verzoeken op het terrein van inwonerszaken w.o. naturalisaties, verkiezingen en inhoudelijke zaken.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente in de behandeling hiervan.
  • Je verricht beleidsondersteunende, beheersmatige en administratieve werkzaamheden w.o. functioneel applicatiebeheer, BRP-audit en begraafplaatsadministratie en –systeem.

Over de organisatie

De gemeente De Fryske Marren (De Friese Meren) is op 1 januari 2014 ontstaan door een fusie van de gemeenten Gaasterlân-Sleat, Lemsterland en Skarsterlân. Deze nieuwe gemeente in het zuidwesten van Fryslân heeft ruim 50.000 inwoners, met als grootste plaatsen Joure, Lemmer en Balk. Ook het elfstedenstadje Sloten valt binnen de gemeente, evenals het grootste deel van het Friese Merengebied.

Wat wij vragen

Eisen:

  1. Je bent inzetbaar vanaf 3 juni 2024 tot en met 30 november 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden.
  2. Je hebt aantoonbare ervaring met het functioneel applicatiebeheer van Key2Burgerzaken.
  3. Je hebt aantoonbare ervaring met de complexe burgerzaken producten zoals benoemd in het functieprofiel.
  4. Je hebt werkervaring binnen een gemeente in een vergelijkbare omgeving.

Wensen:

  • Je hebt ervaring met het functioneel applicatiebeheer va Key2Burgerzaken.
  • Je hebt ervaring met de complexe burgerzaken producten.
  • Je hebt werkervaring binnen een gemeente.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.