Adviseur ondersteuning regionale asielketen (24 uur per week)

Voor de gemeente Bergen op Zoom zijn wij op zoek naar een Adviseur ondersteuning regionale asielketen.

Over de functie

Dit is werken bij de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling en Beleid ISD
Deze afdeling vormt je thuisbasis. Binnen de afdeling werken we samen aan het sociaal domein in onze gemeente. Ons werk(terrein) is voortdurend in beweging. Onze missie hierbij is het voeren van een krachtige regie- en netwerkrol gericht op de transformatie en vangnetfunctie van de lokale overheid. Beleid en uitvoering in brede zin rondom Zorg, Maatschappelijke Ondersteuning, Jeugd, Jeugdzorg, Werk & Inkomen en Onderwijs zijn de centrale terreinen. Wij werken nauw samen met de gemeenten in de regio en de diverse partners in het Sociaal Domein, zoals zorg- en welzijnsinstellingen, onderwijsinstellingen en vrijwilligersorganisaties, omdat we ons er sterk van bewust zijn dat we elkaar nodig hebben om successen te behalen.

Opdracht

Jij maakt echt het verschil!
Jouw taken liggen op het vlak van de ambtelijk, bestuurlijke ondersteuning op regionaal niveau. Je werkt daarvoor als ‘verbinder’ samen met de collega’s die belast zijn met de asielzaken van de deelnemende gemeenten van het regionale district “De Markiezaten”. Daarvoor heb je ook een korte lijn met de coördinerend voorzitter in dit geval de gemeentesecretaris/algemeen directeur van Bergen op Zoom.

  • Als ambtelijk ondersteuner ben je ‘secretaris in brede zin’ van het regionale district “De Markiezaten”.
  • Je organiseert o.a. daarvoor het periodiek regionaal overleg, stelt de agenda op, verzorgt de verslaglegging en gaat aan de slag met de afgesproken (projectmatige) vervolgacties, stelt notities op en overlegt/stemt af met collega’s van de andere deelnemende gemeenten onder de aansturing van de voorzitter.

Over de organisatie

De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur. Met 68.000 inwoners en ruim 600 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Wat wij vragen

Als adviseur verwachten wij dat je, naast een stevige persoonlijkheid, beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je bent analytisch, een verbinder en samenwerker en in staat om effectief en snel inhoud te geven aan de functie. Een goede portie humor en relativeringsvermogen is ook mooi meegenomen!

  • Een relevante opleiding op minimaal HBO niveau (bestuurskundig en of juridische richting).
  • Ervaring als beleidsadviseur met asielzaken is heel belangrijk, maar in ieder geval aantoonbare affiniteit met de inhoud.
  • Je bezit de vaardigheid om te schakelen tussen bestuur en ambtelijke organisatie(s).
  • Je hebt daarvoor goed ontwikkeld gevoel voor politiek bestuurlijk inlevingsvermogen en bent je bewust van de dynamiek in een bestuurlijke omgeving.
  • Je bent resultaatgericht en flexibel.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Inkomen – Schuldhulpverlener Ondernemers van Amsterdam

Opdrachtomschrijving

Helaas zijn nog niet alle ondernemers van Amsterdam de gevolgen van Corona helemaal te boven. Voor deze groep zelfstandige en kleine ondernemers is direct toegankelijke professionele schuldhulpverlening van groot belang. Jouw opdracht is om een voorstel te maken over op welke punten een caseload beoordeeld moet worden. Breng aan de hand van dat voorstel de toegewezen caseload in beeld. Neem hiervoor binnen enkele weken contact op met alle betrokkenen en breng de status van de diverse PvA in beeld. Analyseer de situatie en doe een voorstel over de te nemen acties. Maak kennis met de diverse collega’s, professionals en de buurtteams en spreek je uit over de rol die een ieder bij de realisatie van de voornoemde acties kan spelen en zou kunnen spelen in de toekomst.

Werkzaamheden:

In deze opdracht krijg je een groep van ondernemers toegewezen waarvoor jij het eerste aanspreekpunt zult zijn. Jouw opdracht is om bij te dragen aan het voorkomen, kleinhouden en oplossen van schulden in deze groep. Je voert gesprekken op kantoor naast het Centraal Station of bij de aangewezen buurtteams. Soms sluit een andere professional aan bij het gesprek. Je belt met schuldeisers, met medewerkers van buurtteams en van de bureaus voor Schuldhulpverlening en bovenal natuurlijk met de ondernemers. Jij bent binnen 24 uur bereikbaar voor een goed gesprek, voor een advies of voor een doorverwijzing. Je zorgt dat iedereen beschikking heeft over een actueel en uitvoerbaar plan van aanpak. Over de uitvoering van die plannen voer jij de regie. Je regelt waar dat nodig is snel budgetcoaching, financiële en administratieve ondersteuning en/of andere noodzakelijke schuldhulpdienstverlening. Door jouw inspirerende voorbeeld ontwikkelen buurtteams zich nog verder door tot het eerste go-to punt ook voor de lokale kleine of zelfstandige ondernemer met vragen.

Op te leveren resultaat

Maak na afstemming over de te realiseren situatie een projectplan inclusief kosten, doorlooptijden en objectief meetbare mijlpalen. Prioriteer de voorgestelde acties en benoem kansen en bedreigingen. Vul het plan aan met een afstemmingvoorstel. Breng je voorstel in ter bespreking en accordering. Maak schriftelijk verslag van de gemaakte afspraken.

Afstemming

Je rapporteert over de voortgang aan de teammanager Team Zelfstandigen 1. Dit doe je op eigen initiatief en je zorgt dat je tenminste maandelijks elkaar treft om de voortgang te bespreken. Plan tijdig de bespreking in van jouw analyse en van je PvA. Benoem vooraf schriftelijk de bespreekpunten en bevestig achteraf tenminste de besproken risico’s per email.

Over de organisatie:

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen  besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/Met ruim 18.000 collega’s zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.

Bij de directies Werk, Participatie en Inkomen (WPI) werken 2000 professionals die denkend vanuit de toegevoegde waarde voor Amsterdammers, dienstverlening op maat leveren. Inkomensconsulenten, klantbegeleiders Werk, handhavers, jobcoaches en schuldhulpverleners werken multidisciplinair en gebiedsgericht samen aan de opgaven die spelen binnen de verschillende stadsdelen. Ter realisatie van de doelstellingen van de nauw samenwerkende directies is het van belang om zo wendbaar mogelijk te blijven in het krachtenveld van onder andere de telkens wijzigende regelgeving, veranderende doelgroepen en aanscherpende wensen van het bestuur in combinatie met de ontwikkelingen en mogelijkheden van de technologie en de gekozen samenwerkingen. Bij de afdeling Ondersteuning Ondernemers werken circa 40 enthousiaste en betrokken adviseurs waaronder een 8-tal met specialisatie Schuldhulpverlening. Zij zetten zich met volle energie en passie in voor de opgaven in onze stad. Teamspirit en collegialiteit zijn sleutelwoorden.

Wat wij vragen:

Eisen:

  • Minimaal HBO niveau in de richting bedrijfskunde en/of juridische dienstverlening.
  • Door opleiding of door werkervaring ben je in staat om bedrijfsgegevens van zelfstandige en kleine ondernemers te lezen, te interpreteren en om hierover het gesprek aan te gaan.
  • Minimaal 1 jaar recente (gedurende de afgelopen 3 jaar) werkervaring met het begeleiden van klanten in (schuldhulp) trajecten binnen het sociaal domein.
  • Minimaal 1 jaar recente (gedurende de afgelopen 3 jaar) werkervaring in het voeren van gesprekken met klanten om hen te adviseren, dan wel tot een oordeel te komen.
  • Je bent in staat om tenminste op de maandag, dinsdag en de vrijdag fysiek vanuit de Amsterdamse locaties werken.

Wensen:

  • Recent inzicht in de sociale kaart van Amsterdam is een pré.
  • Aantoonbare recente (gedurende de afgelopen 3 jaar) ervaring op het gebied van advisering rond schuldhulpverleningsvraagstukken.

Wat wij bieden:

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
    Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
    Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
    Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!

Wij houden je op de hoogte:

Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.
Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Beleidsadviseur (28 – 36 uren per week)

Voor Veiligheidsregio Utrecht zijn wij op zoek naar een Beleidsadviseur.

Over de functie

Beleidsadviseur Bestuurlijke zaken
Je gaat werken bij het team Bestuurlijke en Juridische zaken van de stafafdeling Bestuur en Control. Het team bestaat onder andere uit juridisch adviseurs, bestuurs- en beleidsadviseurs en het directiesecretariaat. Het team bestaat momenteel uit vijftien personen. Ons team houdt zich bezig met het ondersteunen van het bestuur, de directie en de organisatie bij het continu verder verbeteren van de kwaliteit van de brandweerzorg, rampenbestrijding en crisisbeheersing in de regio Utrecht.

Opdracht

De Veiligheidsregio Utrecht heeft voor 2024 en verder een nieuwe bestuursagenda vastgesteld. In deze bestuursagenda hebben we uitdagingen en mogelijke oplossingen beschreven. Om deze uitdagingen goed op te pakken, ondergaan we als organisatie de komende jaren een doorontwikkeling. Hierdoor is het takenpakket niet statisch, maar beweeg je mee met wat nodig is. Het is een functie die meebeweegt in wat de organisatie nodig heeft. Over het algemeen heb je geen langdurige dossiers, maar pak je dossiers op met urgentie vanuit directie of bestuur. De kern van deze dossiers is dat het VRU-breed is, meerdere organisatieonderdelen raakt of bestuurlijke relevant is.

  • Je stelt beleidsdocumenten en adviesnotitie(s) ten behoeve van de (bestuurlijke) besluitvorming; het gaat dan met name om onderwerpen die VRU-brede consequenties hebben of bestuurlijk gevoelig zijn. Denk hierbij aan onderwerpen van de bestuursagenda, zoals netwerkmanagement en bestuurlijk relevante onderwerpen zoals visie op huisvesting;
  • Je adviseert op bestuurlijke onderwerpen (zoals toekomstscenario’s) en neemt deel aan (VRU brede) projecten als (deel) projectleider of als expert vanuit de stafafdeling;
  • Je werkt proactief aan het relatiemanagement met de gemeenten in jouw portefeuille en maakt de vertaling van bestuurlijke ontwikkelingen naar gevolgen voor de gemeenten en andersom;
  • Je helpt daarnaast mee met het versterken van het relatiemanagement met de gemeenten en de doorontwikkeling van de producten die hiervoor worden gebruikt (zoals de gemeentelijke en de bestuurlijke rapportages);
  • Je coördineert, adviseert en werkt mee aan de doorontwikkeling van producten voor de stafafdeling Bestuur en Control;
  • Je ondersteunt de bestuurder in de relatie met de centrale ondernemingsraad.

Over de organisatie

De Veiligheidsregio Utrecht, kortweg de VRU, is een samenwerkingsverband van de 26 Utrechtse gemeenten op het gebied van brandweerzorg, crisisbeheersing en geneeskundige hulpverlening. We doen ons werk onder het motto ‘Uw veiligheid, ons werk!

De veiligheidsregio heeft de volgende kerntaken:

• het inventariseren en analyseren van risico’s branden, rampen en crises;
• adviseren over voorkomen en beperken risico’s;
• risico- en crisiscommunicatie;
• organisatie van rampenbestrijding en crisisbeheersing;
• instellen en in standhouden brandweer en GHOR;
• instandhouding regionale meldkamer;
• gemeenschappelijk materieel;
• operationele informatievoorziening binnen en tussen hulpverleningsdiensten.

Wat wij vragen

Eisen:
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een decentrale overheid;

Wensen:
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een decentrale overheid ;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een samenwerking in een gemeenschappelijke regeling (maak dit aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) ;

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Adviseur en ‘Verbinder’ voor het versterken van het inwonersperspectief (20 uur per week)

Voor VNG (Realisatie BV) zijn wij op zoek naar een Adviseur en ‘verbinder’ voor het versterken van het inwonersperspectief.

Omschrijving van de opdracht

Voor alle gemeenten is het versterken van het inwonersperspectief een belangrijk thema en tegelijkertijd een grote uitdaging. Het betrekken van het perspectief van inwoners en bedrijven vereist een aanpassing van de dagelijkse werkwijze en besluitvorming. Het perspectief ‘buiten’ de gemeentelijke organisatie ophalen gaat al steeds beter, het vervolgens aan de slag gaan met dat perspectief en dat permanent borgen in de interne organisatie blijkt erg lastig. Om het vertrouwen van inwoners in de overheid te verbeteren, geloven we in de kracht van diversiteit en streven ernaar om de stemmen van alle inwoners en ondernemers te laten weerklinken in beleid en besluitvorming van gemeenten, binnen VNG en om dit vervolgens goed te kunnen agenderen bij het rijk.

We zoeken naar goede voorbeelden bij gemeenten, knelpunten, ondersteuningsbehoeften en overkoepelende lessen, zodat voorlopers kunnen bijdragen en andere gemeenten het wiel niet uit hoeven te vinden. Door middel van gesprekken, dialoogsessies en verbindingstafels met gemeenten willen we input ophalen die we in een praktisch toepasbare handreiking en andere ondersteuningsproducten willen optekenen. Doel is dat gemeenten het inwonersperspectief nog beter kunnen ophalen en borgen in de interne gemeentelijke organisatie en daarbij leren van elkaar. Ook op overkoepelend niveau werken we aan het beter toepassen van ervaringskennis en een signaalfunctie. Op basis van data van klachten en signalen willen we een generiek beeld ophalen waar 4 de grootste knelpunten zitten en deze zo vroeg mogelijk aan de voorkant in het proces te signaleren en te agenderen. Met jouw kennis, ervaring en frisse blik bied je een inhoudelijke bijdrage op de acties en uitdagingen die we met het project aangaan. Je werkt mee aan concrete oplossingen voor gemeenten en de VNG om het inwonersperspectief (inclusief dat van bedrijven waar relevant) beter te borgen. Je hebt een scherp oog voor de behoeften en uitdagingen van verschillende groepen inwoners en bent in staat om samen met gemeenten en het projectteam deze te vertalen naar concrete adviezen en producten.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Organiseren van gesprekken, dialoogsessies en verbindingstafels met gemeenten (en hun inwonersgroepen) om hun perspectieven en behoeften te verzamelen.
  • Samenwerken met ombudsfuncties, sociaal raadslieden, juridische loketten en klachtencommissies van gemeenten om verzamelde data te analyseren en trends en patronen in de behoeften van inwoners te identificeren. In samenwerking met Ombudsfuncties, sociaal raadslieden, juridische loketten en klachtencommissies van gemeenten analyseren van verzamelde data en het identificeren van trends en patronen in de behoeften van inwoners.
  • Het adviseren van beleidsmakers en bestuurders bij gemeenten op basis van inzichten uit inwonersperspectief om inclusief beleid te ontwikkelen.
  • Meeschrijven aan handreikingen en ontwikkelen van andere ondersteuningsproducten voor gemeenten om goede voorbeelden en lessen te delen.
  • Onderhouden van nauwe relaties met verschillende belanghebbenden om als VNG een overkoepelend beeld te kunnen ophalen over de betrokkenheid van inwoners bij beleid en uitvoeringsvraagstukken in de gemeenten.
  • Verzorgen van presentaties en bijdragen aan events van VNG en derden om de geleerde lessen te delen.
  • Inbrengen van een frisse blik om dingen anders te doen om leefbaarheid en het welzijn van inwoners te verbeteren.
  • Deelnemen in een enthousiast en divers team van collega’s die zich gezamenlijk inzetten voor het versterken van het inwonersperspectief.
  • Inbrengen van kennis en ervaring van het inwonersperspectief vanuit het fysieke domein (vergunningen, bestemmingsplannen, klimaat, energie, duurzaamheid, e.d.)

Wat wij vragen

Eisen:
1. Hbo werk- en denkniveau dat is aangetoond door minimaal een afgeronde Hbo-opleiding in een relevant vakgebied, zoals sociologie, sociale geografie, veranderkunde, bestuurskunde of vergelijkbaar.
2. Minimaal 1 jaar ervaring met het praktisch borgen van participatietrajecten met inwoners bij een gemeente (of andere overheidsorganisatie)

Wensen:
1. Aantoonbare ervaring met het organiseren van participatieprocessen en het werken met diverse inwonersgroepen
2. Ervaring als inwonersvertegenwoordiger of verbindingsfiguur tussen overheidsorganisaties en (kwetsbare) inwoners en ondernemers (of bij semioverheid of bedrijfsleven in verbinding met klanten en eindgebruikers)
3. Actuele kennis op maatschappelijke vraagstukken om welzijn en leefbaarheid voor inwoners te verbeteren
4. Actuele kennis en ervaring op actuele vraagstukken in het fysieke domein (vergunningen, bestemmingsplannen, klimaat, energie, duurzaamheid, e.d.)

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Beleidsadviseur Participatie en Kunst en Cultuur

Voor de gemeente De Ronde Venen zijn wij op zoek naar een Beleidsadviseur Participatie en Kunst en Cultuur.

Over de functie

Binnen het team Welzijn en Samenleving ligt een aantal opdrachten die afgerond moeten worden in de komende maanden omdat binnen het team de daarvoor benodigde capaciteit en kennis ontbreekt. Het betreft opdrachten over verschillende beleidsterreinen waarvoor brede ervaring binnen het sociaal domein en het opstellen van beleid vereist is. Concreet betreft het:

  • Afronden beleidsplan Kunst en Cultuur
  • Het beleidsplan is in concept gereed, de adviseur is verantwoordelijk voor het opstellen van het definitieve beleidsplan, de participatie daaromheen en het proces van bestuurlijke besluitvorming. De adviseur is in dat kader ook beschikbaar om de raad te informeren over de totstandkoming van het plan en de inhoud daarvan.
  • Opstellen afstemmingsverordening
  • Adviseren over gemeenschappelijke regeling GGD

Over de organisatie

Tussen Amsterdam en Utrecht in een groen en waterrijk gebied ligt de gemeente De Ronde Venen. De gemeente telt ca. 43.000 inwoners en bestaat uit 8 dorpskernen Abcoude, Amstelhoek, Baambrugge, de Hoef, Mijdrecht, Vinkeveen, Waverveen en Wilnis. Het is een aantrekkelijke gemeente midden in het Groene Hart met o.a. veel goede sport- en recreatievoorzieningen op het gebied van sport en recreatie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij sterk in beweging en werken we aan een steeds hogere kwaliteit van leef- en woonomgeving voor inwoners, bedrijven en instellingen. Wisselwerking met de inwoners staat hoog in het vaandel. Medewerkers hebben veel verantwoordelijkheid en toetsen hun inspanningen voortdurend aan de belangen van de inwoners, de uitgezette koers van de gemeente en het beoogde resultaat.

Wat wij vragen

Eisen:
1. Een afgeronde opleiding op wo master niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de publieke sector;
3. Beschikbaar per 1 mei 2024 voor 36 uur per week;

Wensen:
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen een gemeente ;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen de participatiewet ;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleidsregels en verordeningen bij een gemeente en/of provincie ;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van een beleidsplan Kunst en Cultuur voor een middelgrote gemeente (40.000 – 100.000 inwoners) ;
5. Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van samenwerking met en tussen externe partners en gemeente/provincie/Rijk (benoem dit duidelijk in CV) ;
6. Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische richting of Bestuurskunde.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie:

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

  • Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
  • Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
  • Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Procescoördinator Sociaal Domein gemeente Tholen (28 uur per week)

Voor de gemeente Tholen, sector Samenleving zoeken we een Procescoördinator Sociaal Domein.

Omschrijving van de opdracht

De gemeente Tholen heeft beleid ontwikkeld, waarbij ingezet wordt op het faciliteren van de burgerkracht. Met andere woorden eerst inzetten op het eigen oplossend vermogen en dat van het eigen netwerk. Daar waar noodzakelijk wordt zorg en/of ondersteuning op maat geboden. Als er sprake is van meervoudige of ingewikkelde vraagstukken wordt het kernteam ingeschakeld. Het kernteam wordt aangestuurd door de procescoördinator. Onder aansturing van de procescoördinator stelt het kernteam op aangeven van een team van specialisten een plan van aanpak vast en de inzet van middelen, uitgaande van het principe één gezin, één plan. De procescoördinator is dus de ‘spin in het web’ bij het verlenen van zorg en/of ondersteuning bij meervoudige en/of ingewikkelde vraagstukken. Hij/zij is in staat om de verbinding aan te gaan met de samenleving en om “over de schotten heen” oplossingen te realiseren binnen het sociaal domein.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Stuur je het kernteam, weliswaar niet in formele zin, maar wel procesmatig aan
  • Zit je het wekelijks overleg voor met het kernteam
  • Zie je toe op een goede toedeling van casussen over de casusteams, inclusief het aanwijzen van casusregisseurs
  • Bewaak je de voortgang van zorg en ondersteuning op het totaal procesmatig, heb je oog voor inzet van eigen kracht en snelheid in urgente en complexe gevallen, het beperken van ‘opschaling’ bij enkelvoudige/ eenvoudige gevallen en het bevorderen van ‘afschaling’
  • Monitor je de ontwikkeling in de totaal toegekende zorg en het beroep dat dit doet op het beschikbare budget (ondersteund door een financieel adviseur van de gemeente)
  • Stel je de door de casusteams opgestelde plannen van aanpak vast
  • Hak je, vanuit je doorzettingsmacht die volgt uit de wettelijke bevoegdheden van de gemeente, knopen door waar de casusteams niet uitkomen. Zo is er de mogelijkheid om op te schalen naar de jeugdbeschermingstafel welke jij voorzit
  • Zie je toe op goede verbindingen met de medewerkers ‘loketfunctie’ en op goede verbindingen met de Thoolse samenleving via het netwerk preventie
  • Acteer je vanuit een coördinerende rol en heb je beslissingsbevoegdheid over meervoudige casussen
    • Ben je namens het Sociaal Domein deelnemer aan het MASS (overlast gevende zorg mijdende burger)
  • Ben je voorzitter van het jeugd-MASS
  • Ben je verantwoordelijk voor het proces rondom jeugdzorg plus (gesloten jeugdhulp) in het vrijwillig kader
  • Treed je in overleg met zorgaanbieders en andere ketenpartners waar de consulenten er niet uit komen over onderwerpen zoals afschalen en duur en omvang van beschikkingen.

Wij verwachten dat je

  • Over gezag en de ervaring beschikt om leiding en richting te geven aan een team
  • Een verbinder bent die makkelijk contact legt met meerdere personen en instanties en zorgt voor richting en draagvlak in het maken van keuzes
  • Knopen durft door te hakken
  • Brede kennis hebt van het sociale domein (WMO, participatie, jeugd, welzijn)
  • Sturingsvaardigheden hebt, om op basis van aangeleverde informatie keuzes te maken in beroep op zorg en ondersteuning en budgetbewaking
  • Over samenwerkingsvaardigheden beschikt richting enerzijds casusteams en ‘loket’ maar ook richting de instanties en personen in de Thoolse samenleving die van belang zijn voor preventie en signalering
  • Kennis hebt van en gevoel voor de Thoolse/Zeeuwse samenleving en instellingen en personen die in het sociale domein werkzaam zijn
  • Over een werk -en denkniveau beschikt van HBO++/WO
  • SKJ-geregistreerd bent.

Functie gebonden competenties

• Doel- en resultaatgericht handelen
• Plannen en organiseren
• Organisatiebewustzijn
• Overtuigingskracht

Wat bieden we je

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Projectleider Thuis voor Ouderen Gemeente Utrecht (16-20 uur per week)

Voor de gemeente Utrecht zoeken we een Projectleider Thuis voor Ouderen.

Omschrijving van de opdracht

Utrecht vergrijst: het aantal en aandeel 65 plussers neemt toe van 38.000 (10,5%) in 2021 naar 61.000 (13,5%) in 2040; bovendien worden ouderen steeds ouder en daardoor meer afhankelijk van zorg en ondersteuning. Met de vergrijzing zal de vraag naar zorg van (kwetsbare) ouderen groeien. Tegelijkertijd groeit het tekort aan personeel, zijn er minder mantelzorgers en krimpen de zorgbudgetten. Het borgen van de groeiende vraag naar zorg kunnen partijen niet alleen. Deze maatschappelijke opgave kan alleen met elkaar worden opgelost. Utrecht heeft daarom met partijen het Actieplan (T)Huis voor Ouderen opgesteld met als doel te komen tot een aantrekkelijk woon en zorgaanbod voor ouderen in Utrecht.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Je draagt vanuit het zorgperspectief bij aan een aantal concrete ontwikkelingen binnen het actieplan ‘een (t)h uis voor ouderen’ ouderen’. Zoals:

  • De visie van gemeente op woongroepen (met extra aandacht voor migrantenouderen).
  • Het ontwikkelen woonzorgconcept voor ouderen.
  • Het meedenken op de woonzorgvisie met betrekking tot ouderen.
  • Een gedragen standaard voor levensloop en zorggeschikte woningen.
  • Je geeft advies hoe in de gemeente Utrecht effectief te kunnen werken aan de woonzorgopgave voor ouderen en je brengt dit advies tot uitvoer. Inmiddels wordt er ongeveer twee jaar aan de uitvoering van het actieplan gewerkt en heeft de gemeente ook te maken met nieuwe ontwikkelingen zoals het Integraal Zorg Akkoord en het programma Wonen, Ondersteuning en Zorg voor Ouderen en de woonzorgvisie. Deze lijnen breng je samen.
  • Je zorgt voor uitvoering van het project community building in 10 gemengd wonen complexen in het kader van domein overstijgende samenwerking.
  • Je organiseert zowel interne als externe overleggen en houdt daarbij overzicht op de uitvoer van de acties en jaagt deze aan.
  • Je neemt deel aan overleggen met collega’s die aan deze onderwerpen werken.

Wat wij vragen

  • Minimaal HBO werk en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Projectleider binnen Wonen of Sociaal Domein
  • Inhoudelijke kennis over de rol van gemeenten in de woonzorgopgave voor ouderen, met
    name vanuit zorgperspectief
  • Ervaring met governance vraagstukken binnen het gemeentelijk domein
  • Je bent een energieke aanjager, die analytisch sterk is en vanuit enthousiasme en creativiteit zowel interne collega’s als externe partners weet te verbinden aan de geschetste opgave
  • Je kunt makkelijk schakelen met verschillende betrokkenen en weet door te zetten als de
    opdracht taai wordt.

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.

Adviseur Multidisciplinaire Samenwerking Naleving VNG (30 uur per week)

Voor VNG (Realisatie BV) te Den Haag, zijn wij op zoek naar een Adviseur Multidisciplinaire Samenwerking Naleving.

Omschrijving van de opdracht

Gemeenten spelen een belangrijke rol bij de uitvoering van diverse wettelijke taken binnen het sociaal domein. Naast het goed organiseren van de dienstverlening aan burgers en bedrijven hoort hier ook een adequate invulling van de toezichts- en handhavingsfunctie bij.  Samenwerking tussen zowel afdelingen binnen de gemeente als met ketenpartners is daarbij belangrijk. Als adviseur ondersteun je gemeenten met de kennis, ervaring en het netwerk van het projectteam multidisciplinaire samenwerking naleving (MSN). Zodat gemeenten effectiever te werk kunnen gaan en waar mogelijk vraagstukken integraal aanpakken.

Als MSN geloven we dat gemeenten baat hebben bij het op orde hebben van informatie, samenwerking en communicatie in het sociaal domein. Daardoor kunnen gemeenten doelmatiger werken aan:

  • voorkomen van onderbenutting van voorzieningen;
  • voorkomen van (on)bewust oneigenlijk gebruik en misbruik van voorzieningen;
  • tijdig handhaven als organisaties zich niet aan de regels houden of mensen onterecht voorzieningen ontvangen en daarmee de schulden op lange termijn beperken.

Als adviseur voor het projectteam MSN werk je continu aan een passend ondersteuningsaanbod voor gemeenten. Daarbij ondersteun je gemeenten met kennis over en procesbegeleiding voor:

  • een kloppende basisregistratie personen
  • verbeteren van de binnengemeentelijke samenwerking (zowel in communicatie als op procesniveau)
  • mogelijkheden en beperkingen rondom privacy en gegevensdeling
  • samenwerking met overheidsorganisaties (zoals de leden van het Landelijke Stuurgroep Interventieteams (LSI);
    – communicatie over het belang van preventie en handhaving;
    – verantwoording over het bovenstaande richting stakeholders.

Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen van (onder andere) handreikingen en achtergrondinformatie, organiseren van bijeenkomsten en ronde tafelsessies voor het uitwisselen van kennis, en het in contact brengen met ketenpartners van het Landelijke Stuurgroep Interventieteams (LSI).

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Initiëren van kennismakingsgesprekken met gemeenten;
  • Adviseren van gemeenten op bovengenoemde thema’s d.m.v. een projectmatige aanpak;
  • Samen met het team realiseer je de volgende concrete resultaten;
  • Duiden van actuele ontwikkelingen en behoeften bij gemeenten t.a.v. preventie, toezicht en handhaving in het sociaal domein (uitgezonderd Wmo en Jeugdwet) en de vertaling naar adviezen en aanpakken voor gemeenten;
  • Organiseren van kennisdeling en kennisbijeenkomsten op relevante thema’s voor diverse doelgroepen zoals bestuurders en uitvoeringsprofessionals van gemeenten;
  • Onderhouden en uitbouwen van een relevant netwerk zowel bij gemeenten als bij samenwerkingspartners.

Over de organisatie

Samen met alle gemeenten staat de VNG voor kracht en kwaliteit van het lokaal bestuur. De VNG ondersteunt gemeenten bij hun verdere ontwikkeling tot eerste overheid, de overheid die het dichtst bij burgers en bedrijven staat. Het lokaal bestuur bepaalt de VNG-agenda. De VNG is een dienstverlenende organisatie en biedt een platform voor opinievorming en vernieuwing. De VNG is bovendien dé belangenbehartiger van alle gemeenten en dus een belangrijke gesprekspartner voor andere overheden en maatschappelijke organisaties.

Wat wij vragen

Eisen:
1. Minimaal afgeronde HBO opleiding
2. Minimaal 3 jaar ervaring met toezicht binnen het sociaal domein bij de overheid (P- wet, BRP)
3. Werkervaring in een gemeentelijke context / vergelijkbare (overheids)organisatie
4. Kennis en ervaring met voeren van gesprekken op bestuurlijk en ambtelijk niveau

Wensen:
1. Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft met de aansturing van projecten in de rol van projectleider of anderszins
2. Werkervaring met lokale overheden en haar partners in de subregio’s West- Brabant, Limburg en/of Zeeland.
3. De voorgestelde kandidaat is pro-actief en een echte teamplayer en kan dit ook aantoonbaar maken
4. Geef aan hoeveel werkervaring de kandidaat heeft als adviseur in domein overstijgende (netwerk)samenwerking tussen Rijk en medeoverheden of tussen overheden en ketenpartners

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Meer informatie

Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:

  • Stuur ons je CV, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de ‘ik-vorm’. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
  • Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je vakantieplannen.
  • Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.

Nog even dit:

Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
Wij houden je op de hoogte: Gedurende het gehele selectieproces houden we je actief op de hoogte. Heb je vragen? Wij staan klaar om ze te beantwoorden.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Vul onderstaand formulier in en stuur vandaag nog jouw aanbieding die deze elementen bevat en wie weet wordt dit jouw volgende carrièrestap! We kijken uit naar jouw unieke bijdrage.